Roope osallistui maanantaina vepen sovekokeeseen Paraisilla. Ensimmäisenä liikkeenä oli hyppy, joka onnistui hyvin (jouduin käyttämään 2/6 käskyä) ja siitä pisteitä 25. Seuraava liike oli vienti. Vientiliikkeessä minä olen veneessä ja apuohjaaja antaa esineen rannalla. Liike perustuu meillä toistaiseksi luoksetulokutsuun. Roope lähti hyvin tulemaan luokse ja ui noin 20m (kokomatka 30m), jolloin se yhtäkkiä kääntyi takaisin kohti rantaa. Minun käskyt kaikuivat kuuroille korville ja Roope ui rantaan asti, joten vientiliike oli 0p Roope todennäköisesti aisti jännityksen minun äänestäni ja paineistui minun kireistä käskyistä. Treeneissä liike on kuitenkin yleensä sujunut hyvin. Liikkeen nollaantuminen aiheutti minulle lisäjännitystä, koska loppujen liikkeiden oli onnistuttava soven läpäisemiseksi.

Seuraava liike oli veneen haku. Roope haki veneen mallikkaasti ja saimme myös tästä liikkeestä täydet 25p. Viimeinen liike oli hukkuvan pelastaminen, joka sujui myös hienosti ja pisteitä 25p. Näin ollen Roope sai kokeesta 75/100p ja sove hyväksyttiin. Seuraava koitos on sitten edessä viikon päästä, mutta nyt on jo jännityksen määrä pienempi.